Προσωπογραφίες απο το Δ1.

Απο τα αρχαία χρόνια ακόμη οι καλλιτέχνες έφτιαχναν προσωπογραφίες, είτε αυτές ήταν γλυπτά είτε ζωγραφιές. Οι αρχαίοι αιγύπτιοι σκάλιζαν τα πρόσωπα των φαραώ σε πέτρινα πορτρέτα γιατί πίστευαν οτι αυτό θα κρατήσει ζωντανό το πνεύμα τους για πάντα. Αλλά και στην εποχή των ευρωπαίων βασιλιάδων οι ζωγράφοι τους ζωγράφιζαν σε πανί, δείχνοντας έτσι την μεγαλοπρέπεια και την δύναμή τους, ευελπιστώντας οτι έτσι θα παραμείνουν στην ιστορία. Μόνο με την εφεύρεση της φωτογραφίας σταμάτησαν όλα αυτά, αν και θα λέγαμε οτι ακόμη και σήμερα οι άνθρωποι μέσω αυτού του νέου μέσου αποτυπώνουν τον εαυτό τους σε χαρτί ή στον υπολογιστή.

Τα δικά μας πορτρέτα ήταν ένα μείγμα φαντασίας ,έκφρασης, νερομπογιάς και λίγο τεχνικής. Τι κάνει σημαντικό ένα πορτρέτο; Αρχικά η προσπάθεια που κάναμε για να το φτιάξουμε, έπειτα η φαντασία μας, καμιά φορά το προσεκτικό σχεδίασμα, σίγουρα η δύναμη και η εντύπωση που αποπνέει. Εστιάζουμε όμως στο συναίσθημα που προσπαθήσαμε να δώσουμε στο πρόσωπο, στον χαρακτήρα που χτίστηκε μέσα απο την ιστορία που φτιάξαμε για αυτό, δηλαδή τι του αρέσει, τι όχι κτλ.

Κάποια παιδιά θέλησαν να μιλήσουν για τα έργα τους. Κάτω απο κάθε εικόνα θα δείτε τα σχόλιά τους.

_DSC6295ναι

«Αυτός είναι ένας τζιχαντιστής και δίπλα (στην επόμενη εικόνα) είναι ένας φίλος του. Τζιχαντιστής είναι ένας πολύ κακός άνθρωπος που καπνίζει και κάνει κακά πράγματα».

θ65θναι

«Αυτός ο τζιχαντιστής έχει κερδίσει το τζόκερ. Θα πάει να αγοράσει και όπλα».

_DSC6293ναι

εγρναι

_DSC6297ναι

_DSC6294ναι

ηοναι

«Πρίν απο μερικές μέρες  η κυρία μας είπε να ζωγραφίσουμε το πρόσωπο του διπλανού μας, εγώ ζωγράφισα την φίλη μου, της αρέσει πάρα πολύ η μουσική. Είναι λίγο νευρική να το πώ, αυτό φαίνεται απο τα μάτια της. Μου αρέσει παρα πολύ το κλειδί του σολ που έχω κάνει γιατί της αρέσει πάρα πάρα πολύ η μουσική. Αυτό που δε μου αρέσει είναι οι φακίδες της γιατί απλώθηκε η μπογιά».

6300ναι«Έκανα τον διπλανό μου που κοιτάει μια πίτσα και ζηλεύει, κοιτάει κάπως παράξενα, είναι χριστιανός». 

γρε6304ναι«Η κυρία μας είπε να κάνουμε τον διπλανό μας αλλά εγώ έκανα κάτι τελείως διαφορετικό.  Έχω κάνει έναν Ινδό όπως λέει και πάνω στο έργο, με φρουτοσαλάτα στο κεφάλι. Τα φρούτα  μου αρέσουν πολύ».

τρρ6302ναι

ητρη6296ναι

_DSC6298ννια

_DSC6291ναι

_DSC6292ναι

ξηξκ6299ναι

_DSC6308ναι

_DSC6290ναι

«Λοιπόν η κυρία μας είπε όπως μπορούμε να ζωγραφίσουμε τον διπλανό μας. Εγώ πιστεύω οτι θα έπρεπε να αφήσω άσπρο το πρόσωπο όπως ήταν, επειδή το χρώμα κάλυψε και τη μύτη και αναγκάστηκα να κάνω αυτό που έχω κάνει. Στο φόντο είναι ωραίο να έχει διαφορετικά χρώματα, πιστεύω οτι κατα τα άλλα είναι μια χαρά».

Σχολιάστε

